Én is voltam Lúzer-szomszéd. Viszont nem tőlem kértek kölcsön, hanem nekem adtak. Nem mást, mint a nagymamát.
Úgy kezdődött, hogy a beköltözésünk utáni pénteken megkért a szomszéd, hogy hoznánk be az almáját a biatorbágyi telekről, mert nekünk van kocsink. Az alma 4 mázsa volt, és két hét múlva is muslicák szálldostak az autóban. Plusz segítettünk a pincébe lehordani. Nagyon rendes család vagyunk.
Mivel ez már bejött, hát megkaptuk a nagymamát, aki majdnem teljesen vak volt, és 90 éves. Őszintén szólva, addig el sem tudtam képzelni, hogy egyszer egy ilyen kéréssel találom magam szemben: hét végére elutazunk, vigyáznátok az anyósomra? Megdöbbenésemben semmit nem tudtam kinyögni, hallgatásomat beleegyezésnek vette. Óránként mentem ellenőrizni, nem gyújtotta-e fel a lakást, inkább ebédet adtam neki, csak főzni ne kezdjen. A legkényelmesebb karosszékem-tettem ki neki a napos folyosóra, ott legalább szemmel tarthattam. Kár, hogy elfelejtették megmondani, hogy be is pisil. Több hétvégét nem vállaltam, inkább meg tanultam nemet mondani :)


 

Szerző: Fricsek  2008.10.14. 08:11 13 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldebb.blog.hu/api/trackback/id/tr36712813

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.10.14. 22:44:00

Vállald be a nagyit!Én is voltam Lúzer-szomszéd. Viszont nem tőlem kértek kölcsön, hanem nekem adtak. Nem mást, mint a nagymamát. Úgy [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.14. 08:37:11

Erről a ritka szituációról néhány - de nem elég - filmben is megemlékeznek. Pl. Amerikai vakáció, Dobjuk ki anyut a vonatból. Nem jut több eszembe. Ebből is lehetne film.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.10.15. 00:01:57

Nagy lúzerség másoknak segíteni, az biztos.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.15. 07:57:13

Eü. vizsgán a biztos, annyit mondott, hogy ha vki mérgező anyagot nyel azt nem hánytatjuk, kivéve, ha az illető az anyósod.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2008.10.15. 08:04:23

90 évesen ki nem pisil be??? Ez ugyanolyan evidens, mint az, hogy egy évesen is megteszik...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.15. 08:30:39

te is be fogsz. ha egyáltalán el jutsz odáig, nagyokos.

csöndkergető-csendberregő 2008.10.15. 08:56:42

Magamat kinevetem, ha kell ... nevessetek velem, ez volt a szándék...
Huszonévesen, az ember nem ismeri még az öregek működését, persze, nem is nagyon érdekli. Ma már tudom, amit tudok, részben saját tapasztalatból. :))
A néni nem az én anyósom volt, hanem az egy hete megismert szomszédomé.
Igaz, hogy ekkor megtanultam, hogyan kell emelt fővel nemet mondani, de attól még segítőkész maradtam. Megtanultam, hogy nem az a lúzerság, ha segítek, hanem az, ha hagyom magam lehúzni.
Az érkezett hozzászólásokból látom, mennyi a rosszkedvű ember, pedig szerintem, ez egy vidám blog, többnyire vidám bejegyzésekkel. Csak így tovább, Fricsek :)

Susybaby · http://szerelemblog.blog.hu 2008.10.15. 08:59:54

Ha még nem csináltál ilyet, biztos nagy sokk volt. A betegápolás, főleg ha idős az illető, azaz már szellemileg sincs a toppon, nagyon kemény dolog. Nem vagy lúzer, csak nem tudtad hogy mire vállalkozol. Te legalább segítettél, ha mindenki legalább egyszer egy évben megtenne ennyit a másikért, nem lenne ilyen sz*r a világ, mint amilyen.

gordu 2008.10.15. 09:10:36

csöndkergető: hát az a négy "hozzászóló" ott fölötted az nem rosszkedvű, hanem egyszerűen nem olvasta el, amit Fricsek írt, vagy nem érti, pedig nem bonyolult szöveg.

" Nagy lúzerség másoknak segíteni, az biztos. "

mi? hülye vagy? mi van?

" 90 évesen ki nem pisil be??? Ez ugyanolyan evidens, mint az, hogy egy évesen is megteszik... "

mi van? neked ez a post erről szól?

" te is be fogsz. ha egyáltalán el jutsz odáig, nagyokos. "

kicsoda? mi van? kire haragszik ez a barom?

Fricsek · http://fridabogi.blog.hu 2008.10.15. 09:31:22

csöndkergető-csendberregővel tökéletesen egyetértek!
gordu, nekem is hasonlóak voltak a reakcióim:-)
Amúgy szövegértelmezést 2. osztályban tanítják, egyeseknek még ott lenne a helye.

Bogi24 · http://fridabogi.blog.hu/ 2008.10.15. 09:48:09

Bírom ,hogy egyesek laragadnak egy mondatnál és nem látják a szöveget egészében!
Szövegkörnyezet!Ilyenről hallotatok már?
Én nem vigyáztam volna a nénire,mert bunkó vagyok,
de nektek Bukowszky és Ormótlan egy ápolási otthon kéne nyitnotok,biztos jól megértenétek egymást....két hülye!

gordu 2008.10.15. 09:58:01

amúgy egyszerű bunkóság olyan szivességet kérni, ami ennyire aránytalanul lehúzza a jótét lelket.

simán, nyugodt lelkiismerettel mondok nemet, pl. a nagyira nem vigyáznék, mert egyszerűen nem merek felelősséget vállalni érte. pont. nem tudom megígérni, hogy minden pillanatban itt leszek és rendelkezésre állok.

4 mázsa almát nem szállítok, mert elmész te a picsába. pont. nem teherautóm van, benne szokott ülni a gyerek is.

ez nem szívesség meg segítség kérése, hanem lehúzás, bunkóság, mosolyogva nemet kell mondani.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2008.10.15. 14:38:00

Én előbb tudtam szöveget értelmezni, mint be nem pisilni, persze kérdés, hogy ez most jót vagy rosszat jelent... hagyjuk nyitva.
süti beállítások módosítása